Skrót stosowany przez marki samochodowe Volkswagen, Audi, Skoda oraz Seat do określenia podwójnie doładowanych jednostek benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania. To zaawansowane rozwiązanie technologiczne, wprowadzone i rozwijane przez koncern VW, jest jednym z najbardziej innowacyjnych osiągnięć w dziedzinie silników benzynowych w ostatnich dziesięcioleciach. Silniki TSI wyróżniają się niezwykłą elastycznością – osiągają maksymalny moment obrotowy już przy 1.5 tys. obr./min. i utrzymują go aż do 4 tys. obr./min. Ponadto charakteryzują się wysoką mocą, doskonałymi osiągami i niskim zużyciem paliwa w kontekście ich wydajności. Tajemnica silników TSI kryje się w podwójnym doładowaniu. Na niskich prędkościach obrotowych sprężarka mechaniczna (kompresor napędzany paskiem) dostarcza powietrze do cylindrów, a następnie, przy osiągnięciu odpowiedniej prędkości obrotowej, turbosprężarka przejmuje rolę kompresora, napędzana przez gazów spalinowych.