DTC, czyli Dynamic Traction Control, to zaawansowany system kontroli trakcji stosowany w samochodach. Jego głównym celem jest optymalizacja przyczepności kół do nawierzchni podczas jazdy. DTC działa poprzez monitorowanie obrotów kół, prędkości pojazdu oraz innych czynników wpływających na trakcję.
W przypadku utraty przyczepności, na przykład podczas jazdy w trudnych warunkach lub przy dynamicznej jeździe, system ten interweniuje automatycznie. Może to obejmować zmniejszenie momentu obrotowego dostarczanego do kół, dostosowanie rozkładu mocy między kołami, a także regulację układu hamulcowego dla poszczególnych kół.
DTC działa synergicznie z systemami ABS (Antilock Braking System) i ESP (Electronic Stability Program), dostarczając kompleksowej ochrony przed utratą przyczepności. W rezultacie kierowca zyskuje większą kontrolę nad pojazdem, zwłaszcza w trudnych warunkach terenowych czy podczas dynamicznej jazdy.
Warto podkreślić, że DTC umożliwia pewną elastyczność i kontrolowane „poślizgi”, co jest szczególnie pożądane w warunkach, gdzie pełna przyczepność może być trudna do osiągnięcia. Ten system stał się nieodłącznym elementem nowoczesnych pojazdów, przyczyniając się do poprawy zarówno bezpieczeństwa, jak i dynamiki jazdy.